שוב יוצאים לדרך, אך הפעם עם טעם של סוף מתקרב.... זהו הסמסטר האחרון (לא יאומן).
הפעם נדבר על - "דור הרשת"- ילדים שנולדו בשני העשורים האחרונים של המאה העשרים ובתחילת המאה העשרים ואחת, גדלים במציאות שבה העולם הדיגיטלי הוא חלק מהסביבה הטבעית של החיים. ילדים אלה לומדים, משחקים, מתקשרים,עובדים ויוצרים קהילות באופן שונה לחלוטין מזה של הוריהם והם בעלי ידע ואורייניים הרבה יותר מהוריהם בחידושים המרכזיים של החברה האנושית. על כן דור זה מכונה דור הרשת. הילדים של דור זה הם בעלי תגובה מהירה וסבלנות מעטה. הם רוצים להימצא במרחק של לחיצת כפתור מהשגתו של כל דבר שהם מעוניינים בו. אחת התעלומות הגדולות העומדות בפני כל העוסקים בהכשרתם של ילדי דור הרשת היא השאלה- כיצד הם יתפקדו כבוגרים בעולם של המחר? הרגלי העבודה והצריכה של דור זה אינם ברורים לדור של היום ולא ברור אילו השלכות יהיו לדפוסי החשיבה, הלמידה והעבודה על כל הארגונים, המוסדות והמשטרים הפוליטיים הקיימים כיום. מצב זה מחייב את כל רובדי החברה לנסות להבין כיצד ישתמש "דור הרשת" במומחיות של העולם הדיגיטלי.
לעתים קרובות נתקלים מורים בתלמידים השולטים במדיה הדיגיטלית ויודעים כיצד ללמוד בסביבה הדיגיטלית טוב יותר מהם. מציאות זו מעוררת שאלות רבות העוסקות באופן שבו יש לבנות תכניות לימודים המתאימות לדור הרשת וכיצד להביא לשילוב מושכל של רשת האינטרנט בהוראה כזו שתשלב למידה פעילה - הלומד או המשתתף פעילים ומקיימים שיח עם המחשב ו/או עם חבריהם ללמידה. פעילות וירטואלית - השתתפות בקבוצת דיון, קבלת משימות ומסירת תוצרי ביניים או סופי ברשת, ביצוע משימות מקוונות ולעיתים קבלת תגובות מהמחשב על פעולות המשתמשים. יתרונות השימוש בסביבת לימוד וירטואלית- מעודדות יצירתיות. מעודדות גמישות בהוראה ובלמידה.השנה הוכנסו לכיתתי מחשב מקרן וחיבור לאינטרנט. הילדים מאושרים המורה אף היא מאושרת על שניתנה לה ההזדמנות לחנך את "דור הרשת" באמצעים ובכלים ההולמים את רוח התקופה.
יום חמישי, 4 בנובמבר 2010
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה