יום שלישי, 20 ביולי 2010
החינוך הוירטואלי-
כאשר מדברים על חינוך וירטואלי עלינו לבחון מהי למידה וירטואלית, למידה זו מאופיינת בלמידה פתוחה/ למידה מרחוק ומסועפת/"למידה פתוחה מרחוק"/ "למידה המופצת ברשת האינטרנט" / "למידה באמצעות המחשב" / שידור אינטראקטיבי בזמן אמת. זהו מושג שמאחוריו מסתתרות מערכות, טכנולוגיות מידע, תקשורת ואפליקציות שונות המאפשרות לבצע למידה מרחוק של כל תוכן קיים. לפי ד"ר אביגיל אורן, בתהליך למידה זה עובר התלמיד מצבים שונים, אתגרים המציגים מאגרי מידע ויחידות לימוד בהתאם לתוכנית הלימודים הבית ספרית. בתהליך זה הלומד עובר מצבים שונים שבמהלכם הוא מתנתק מהמציאות הסובבת אותו אך לא מהתהליך שהוא עובר. כל האתרים המציגים יישום חינוכי ווירטואלי הוא היותם מצויים ברשת ולפיכך לא פועלים עליהם אילוצי הזמן והמקום. סביבה וירטואלית מכילה את המאפיינים הבאים: עיצוב גראפי מתאים, אינטראקטיביות, אינפורמטיביות, כלי תקשורת וביזור. המושג "וירטואלי" מתאר שידור אינטראקטיבי בזמן אמת. למעשה המונח מתייחס למתן הזדמנות שווה לכל אחד ללמוד ולהתקדם לפי רמתו ויכולותיו. חינוך מסוג זה יכול להתבצע ע"י שימוש בטכנולוגיה המביאה למגוון הזדמנויות. מאחר והלמידה מתבצעת באופן אינדוודואלי ומביאה לקידומם של הלומדים. נראה כי התפתחות החינוך הוירטואלי בעולם קשורה באופן ישיר עם פיתוח של מידע וטכנולוגיות תקשורת. נראה כי הכנסת הטכנולוגיה למדינות שונות תשפיעה על תחומים נוספים שאינם קשורים לחינוך, כמו: שהתקשרות/ התחברות בין מדינות שונות ולשיתוף פעולה בתחומים כמו מסחר, פוליטיקה, כלכלה ועוד. הטכנולוגיה עשויה להשפיע גם בתחומים של חופש וצדק חברתי. בבואנו לבדוק את השפעת ההתפתחות של מערכות וירטואליות על החינוך אנו מגלים כי הן יצרו מערכת חינוך חדשה הבאה לידי ביטוי בתוך מסגרות של חינוך מסורתי, באוניברסיטה ,בארגונים ובחברות שונות. עם זאת ניתן לראות כי קיימים מעט מוסדות וירטואליים ומנגד ישנה כמות גדולה מאוד של פיתוחים טכנולוגיים מכל סוג או רמה עבור מוסדות חינוכיים הן בסקטור הפרטי והן בסקטור הציבורי. השאלה הנשאלת היא מדוע אילו פני הדברים? האם אנשי החינוך – האנשים שאמורים להוביל את השינוי אכן מוכנים ובשלים לקדם ולהוביל את הנושא.האם הסתייגות הצוות החינוכי נובעת מהעדר תמיכה וסיוע טכנולוגי.חשוב לבחון את הנושא תוך מתן תמיכה למורים באופן בו יוכלו לשתף פעולה ולהשיג את מטרותיהם הלימודיות ביתר קלות ואף ימצאו בטכנולוגיה כלי יעיל ותורם לקידום הוראתם.
תוויות:
חינוך,
חינוך מסורתי,
למידה וירטואלית
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה